Jak odzyskać równowagę?

Trudne sytuacje życiowe dotyczą każdego z nas. To jak radzimy sobie w sytuacjach trudnych zależy od kilku czynników: naszego ogólnego dobrostanu, zasobów w postaci: wsparcia społecznego, umiejętności  i wiedzy, a także samej sytuacji zewnętrznej.

Jak radzić sobie w trudnych momentach życiowych, związanych z doświadczaniem silnego lęku?

Jeśli w obecnej sytuacja życiowej, w związku z różnymi wydarzeniami doświadczasz napięcia pomyśl przez chwilę czego potrzebujesz, aby poczuć się lepiej. Zadaj sobie pytanie: co wcześniej pomagało w stresujących sytuacjach.

Poniżej kilka przydatnych sposobów, które mogą być użyteczne w trudnych momentach życiowych.

Jak odzyskać równowagę: Stwórz listę priorytetów 

W pierwszej kolejności zajmuj się sprawami, które mogą wpłynąć na rozwiązanie aktualnej trudnej sytuacji lub są niezbędne, aby przetrwać trudny czas. Mniej pilne sprawy, zmiany życiowe – jeśli jest to możliwe odłóż na czas, kiedy poczujesz się lepiej. 

Jak odzyskać równowagę: Zadbaj o zdrowy styl życia

Czasem w sytuacjach napięcia zdarza się zapominać o zdrowych nawykach sięgając po słodycze, nadmierną ilość kawy, energetyków lub alkohol. Cukier, kofeina, substancje zawarte w energetykach czy alkohol nie pomogą poczuć się lepiej w dłuższej perspektywie. W tym czasie szczególnie ważne jest zadbanie o regularne odżywianie, odpowiednią ilość snu i umiarkowaną aktywność fizyczną. W tym przypadku ważna jest uważność i umiejętność odróżniania kiedy robimy coś, co nam nie służy w sposób kompulsywny, a kiedy dokonywane wybory czy działania są konstruktywne. Nie są to sytuacje czarno-białe. Nie chodzi też o bycie perfekcyjnym w tym, co robisz, ale o wybieranie tego, co jest możliwe i bardziej konstruktywne w danym momencie.

Czasem kiedy pracuję z osobami uzależnionymi pojawia się temat regularnego i zdrowego odżywiania oraz chęci sięgnięcia po alkohol, ewentualnie sięgania po słodycze. W przypadku uzależnienia od alkoholu sięgnięcie po słodycze w kryzysowej sytuacji jest zdecydowanie mniej destrukcyjne.

Jak odzyskać równowagę: Naucz się relaksować

Rób to, co wiesz, że sprawia Ci przyjemność lub kiedyś dawało radość i jest dobre dla Ciebie. Jeśli nie masz sprawdzonych swoich sposobów możesz wypróbować różne aktywności takie jak: spacer, taniec, bieganie lub inny sport, słuchanie muzyki, czytanie, spotkania z ludźmi. Warto także sięgnąć po ćwiczenia uważności, techniki relaksacyjne, ćwiczenia oddechowe. 

Jak odzyskać równowagę: Zadbaj o relacje

Wspierające relacje są ważnym zasobem w trudnych sytuacjach. Zadbaj o dobrą komunikację z bliskimi osobami. Korzystaj ze wsparcia innych ludzi. Czasem wspierająca rozmowa może pomóc inaczej spojrzeć na sytuację. 

Jak odzyskać równowagę: Sięgnij po pomoc profesjonalną

Czasem bywa tak, że nie mamy wypracowanych metod radzenia sobie w określonej sytuacji lub stres jest zbyt duży. Kiedy narasta lęk i napięcie, pojawiają się trudności w komunikacji i konflikty, stosowane dotychczas metody zawodzą lub są niekonstruktywne, a potrzebujesz wsparcia warto sięgnąć po wsparcie specjalisty. 

e2de253c9d350ca17b3cea976b186d4a

AnnaBus

Autor: Anna Bus

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POPULARNE TAGI

OPINIE

Polecam Annę Bus jako świetnego fachowca. Jest bardzo empatyczna, zaangażowana. Poczułam się zaopiekowana i zrozumiana. Wszystko w przyjaznej atmosferze i wzajemnym zaufaniu. Korzystałam z sesji hipnozy. Uwolniły się pewne emocje z przeszłości. Pani Anna była przy mnie w tym procesie, z wyczuciem prowadziła rozmowę. To fantastyczne, że są osoby, które wkładają w swoją pracę nie tylko wiedzę i zaangażowanie, ale także serce :) Dziękuję!

Iza Krawczyk 16 sierpnia 2020

KONTAKT

Anna Bus
Psycholog

Lokalizacja:
ul. Puławska 28/28
Warszawa

Email:
maria.anna.bus@gmail.com

Telefon:
500608183

    Wiadomość

    Umów się na wizytę

     

    Zadzwoń pod numer:
    500608183

     

    Lub napisz e-mail na:
    maria.anna.bus@gmail.com